Management

Head of Claims

Head of Claims

  • Brussels
  • Permanent
  • Leadership

NN Insurance Services zoekt een gemotiveerde, resultaatgerichte en analytische Head of Claims om het Management Team te versterken. Ben je bereid en beschik je over de nodige competenties om een team van technische Claims specialisten te leiden die je zullen ondersteunen in deze essentiële verantwoordelijkheden? Kan je als crisismanager fungeren in geval van storm, overstroming of hagelbui waarbij heel wat klanten geïmpacteerd werden? Wil je graag meewerken aan de bepaling van de strategie op middellange en lange termijn voor onze productportefeuille Non Life? Zou u als sparring partner graag uw collega managers adviseren bij het nemen van strategische beslissingen? Dankzij je claimservaring geef je graag input aan de productafdeling bij de (door)ontwikkeling van producten? Dan ben jij waarschijnlijk de Head of Claims die we zoeken.

Hoe ziet jouw job eruit als Head of Claims?

  • Je superviseert en coördineert de activiteiten van de verschillende Claims-teams (Auto/Brand/Rechtsbijstand/Lichamelijke schade/Technical Support/experten auto & brand)) zodat ze efficiënt en in een positieve werkomgeving kunnen werken en initiatieven en continue verbetering bevorderen;

  • Je ontwikkelt businessrules om er over te waken dat de producten op een uniforme manier toegepast worden

  • Je bepaalt binnen het Management Team mee de strategie van de onderneming op korte, middellange en lange termijn;

  • Je vertaalt de strategische beslissingen van het Management Team naar je teams;

  • Je volgt de complexe evoluties van de wetgeving die van toepassing zijn op het domein van de schadegevallen, je vertaalt ze naar het management en het team en je geeft technisch advies;

  • Je neemt deel aan vergaderingen van stuurgroepen met interne en externe afgevaardigden;

  • Je evalueert de teamleaders van je verschillende Claims-teams op basis van de strategische doelstellingen en de geldende prestatiecriteria;

  • Je bepaalt de opleidingsbehoeften die nodig zijn om de expertise en de kwaliteit van de prestaties binnen je teams te verbeteren;

  • Je controleert de procedures en systemen voor schadebeheer en promoot de nodige optimalisaties in functie van een efficiënt dossierbeheer en van klantentevredenheid.

Zo pas jij perfect in ons team 

  • Je hebt een masterdiploma en een 360° ervaring in schadebeheer;

  • Je bent een geboren people manager die de nadruk legt op teamgeest, coaching en ontwikkeling van de medewerkers;

  • Je hebt ervaring in teambeheer;

  • Je bent Nederlandstalig of Franstalig met een zeer goede kennis van de tweede landstaal. Je hebt een goede basiskennis van het Engels;

  • Je bent zelfstandig en stressbestendig;

  • Je hebt een analytisch denkvermogen en overtuigingsvermogen;

  • Je bent klantgericht, commercieel en flexibel;

  • Je bent proactief, in staat om snel beslissingen te nemen;

  • Je bent oplossingsgericht en draagt zo bij tot het behalen van de gewenste resultaten;

  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en bent empathisch;

  • Je hebt een goede kennis van het Office-pakket.

Wie zoeken we?  

NN zoekt mensen die het beste van zichzelf geven, met frisse ideeën komen en zin hebben om initiatief te nemen. Mensen die zich kunnen vinden in onze waarden: care, clear en commit. Wij vinden een open en inclusieve cultuur belangrijk, waar iedereen zich welkom, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. Wees dus vooral jezelf! 

Wat krijg je bij NN?  

Jouw aantrekkelijk loonpakket wordt aangevuld met enkele mooie extralegale voordelen zoals 

een groeps- en hospitalisatieverzekering 

  • maaltijd- en ecocheques 

  • 20 vakantiedagen en 12 adv-dagen 

  • Om jouw talenten te ontdekken, verder te ontwikkelen, en te bouwen aan jouw loopbaan, krijg je bij ons  

een divers opleidingsaanbod 

een uitgebreide onboarding 

  • workshops, coaching & wellbeing services 

  • kansen voor interne mobiliteit

  • Bij NN weten we hoe belangrijk het is om werk en privé goed op elkaar te kunnen afstemmen. Daarom bieden we een flexibel thuiswerkbeleid.Om jouw creativiteit een extra duwtje te geven, kan je natuurlijk steeds terecht in onze vernieuwde werkomgeving in het bruisende Brussel, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.  

  • Zie jij een job als Head of Claims wel zitten?  

Je bent meer dan welkom!  

Druk op “Solliciteer nu” bovenaan en maak van vandaag jouw geluksdag. 

NN in België
We maken deel uit van internationaal verzekeraar en vermogensbeheerder NN Group. Onze groep is actief in 11 landen en verkeert in goede financiële gezondheid. Met meer dan 600 medewerkers dragen we vandaag in België bij tot de financiële gemoedsrust van meer dan 1,2 miljoen klanten. We staan tot hun dienst via ons partnernetwerk van banken en makelaars dat blijft groeien.

Onze waarden
Bij NN helpen we mensen zorgen voor wat zij echt belangrijk vinden. Vanuit onze kernwaarden ‘Care, Clear, Commit’ doen we dit op een zorgzame, transparante en geëngageerde manier.

Een lang en gelukkig leven
Hoe verschillend en uniek mensen ook zijn, iedereen streeft naar een lang en gelukkig leven. Wij helpen onze klanten dan ook zorgen voor wat zij echt belangrijk vinden in het leven. En we staan hen als verzekeraar bij met de nodige financiële bescherming op momenten die er echt toe doen.

D&I
Bij NN zetten we ons in voor diversiteit & inclusie op de werkvloer. We zijn enorm trots dat onze enthousiaste ambassadeurs staan te popelen om te werken op thema’s zoals cultural diversity, gender equity en young professionals. Samen naar verbinding zoeken, van elkaar leren en elkaar inspireren, daar gaan we voor.

Vrijwilligerswerk
Jouw geluk, je leven lang: dat is onze missie richting onze klanten, partners, de maatschappij en onze medewerkers. Die belofte proberen we als bedrijf waar te maken via verschillende initiatieven. Met de Geluksdag kunnen onze collega's zich tot 2 werkdagen per jaar inzetten als vrijwilliger voor een goed doel. Zo vergroten we samen onze maatschappelijke impact.