Customer en operations

Senior Product Manager Savings & Investments

Senior Product Manager Savings & Investments

  • Brussels – Fonsnylaan
  • Permanent
  • Customer & Operations

Hoe ziet jouw functie als Senior Product Manager eruit? 

Momenteel zijn we op zoek naar een Senior Product Manager voor Retail Sparen en Beleggingsoplossingen (‘vierde pijler’), een gebied waar NN België het verschil wil maken in de markt met innovatieve oplossingen die maximale waarde bieden voor klanten. In dit domein richt de productstrategie van NN België zich op branche 23 oplossingen (bijv. unit-linked producten) eventueel aangevuld met beschermingsclausules.

Jij zal

  • marktkansen en klantbehoeften identificeren op basis van een grondig inzicht in de markt (bijv. benchmarking, concurrentieanalyse, marketinginput).

  • producten en oplossingen ontwerpen die voldoen aan de specifieke behoeften van de klant, onderscheidend zijn in de markt en aansluiten bij de wensen van onze distributiepartners.

  • de business case maken met jouw productvoorstellen om goedkeuring van het management te krijgen.

  • een grondig begrip hebben van de end-to-end verzekeringswaardeketen, van financiën tot juridische zaken, van IT-systemen en operationele processen tot marketing en verkoop.

  • als ambassadeur optreden voor jouw producten, zowel intern als extern.

  • de andere afdelingen betrekken bij jouw voorstellen (vooral Finance, Legal, Operations, Risk, Compliance, ...) op een sturende manier in het hart van de organisatie.

  • regelmatig de verkoopresultaten van elk product in de portfolio analyseren, evenals de financiële omstandigheden en de concurrerende producten.

  • ervoor zorgen dat jouw producten voldoen aan de Belgische en Europese wetgeving,

  • de ontwikkelingen op het gebied van digitalisering volgen en geïnteresseerd zijn in de technologische evolutie van de financiële en verzekeringswereld.

Zo pas jij perfect in ons team

Jij hebt

  • een universitair diploma of gelijkwaardige ervaring.

  • kennis van en affiniteit met op verzekeringen gebaseerde beleggingsproducten voor particuliere klanten.

  • een goed begrip van de dynamiek van financiële markten en beleggingsoplossingen.

  • minstens acht jaar aantoonbare ervaring in relevante vakgebieden, met name productmanagement of een gerelateerd domein (bankinvestering, operations, projectmanagement, marketing).

  • een uitstekende kennis van het Engels: het vermogen om productdocumentatie en besluitnotities te schrijven, en om deel te nemen aan (senior management) vergaderingen in het Engels.

  • ten minste een vloeiende kennis van het Nederlands en Frans. Gevorderde kennis van een van beide talen zou een pluspunt zijn.

Jij bent

  • strategisch ingesteld: je kunt deelnemen aan het vormgeven van productstrategieën gekoppeld aan markt en klant; je bent gedreven om de klant echt te begrijpen en geïnteresseerd in de dynamiek van markt en concurrentie.

  • analytisch: je kunt complexe zaken begrijpen en effectief communiceren met productactuarissen.

  • ondernemend: je zoekt naar innovatieve en pragmatische oplossingen.

  • resultaatgericht: je levert resultaten en weet effectief prioriteiten te stellen.

  • veerkrachtig: je kunt omgaan met verandering en veeleisende deadlines.

  • communicatief: je kunt een overtuigend verhaal opbouwen, zelfs schriftelijk.

Wie zoeken we?  

NN zoekt mensen die het beste van zichzelf geven, met frisse ideeën komen en zin hebben om initiatief te nemen. Mensen die zich kunnen vinden in onze waarden: care, clear en commit. Wij vinden een open en inclusieve cultuur belangrijk, waar iedereen zich welkom, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. Wees dus vooral jezelf! 

Wat krijg je bij NN?  

Jouw aantrekkelijk loonpakket wordt aangevuld met enkele mooie extralegale voordelen zoals 

  • een groeps- en hospitalisatieverzekering 

  • maaltijd- en ecocheques 

  • 20 vakantiedagen en 12 adv-dagen 

Om jouw talenten te ontdekken, verder te ontwikkelen, en te bouwen aan jouw loopbaan, krijg je bij ons  

  • een divers opleidingsaanbod 

  • een uitgebreide onboarding 

  • workshops, coaching & wellbeing services 

  • kansen voor interne mobiliteit 

​Bij NN weten we hoe belangrijk het is om werk en privé goed op elkaar te kunnen afstemmen. Daarom bieden we een flexibel thuiswerkbeleid. Om jouw creativiteit een extra duwtje te geven, kan je natuurlijk steeds terecht in onze vernieuwde werkomgeving in het bruisende Brussel, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.   

Zie jij een job als Senior Product Manager wel zitten?

Je bent meer dan welkom!

Druk op “Solliciteer nu” bovenaan en maak van vandaag jouw geluksdag. 

NN in België
We maken deel uit van internationaal verzekeraar en vermogensbeheerder NN Group. Onze groep is actief in 11 landen en verkeert in goede financiële gezondheid. Met meer dan 600 medewerkers dragen we vandaag in België bij tot de financiële gemoedsrust van meer dan 1,2 miljoen klanten. We staan tot hun dienst via ons partnernetwerk van banken en makelaars dat blijft groeien.

Onze waarden
Bij NN helpen we mensen zorgen voor wat zij echt belangrijk vinden. Vanuit onze kernwaarden ‘Care, Clear, Commit’ doen we dit op een zorgzame, transparante en geëngageerde manier.

Een lang en gelukkig leven
Hoe verschillend en uniek mensen ook zijn, iedereen streeft naar een lang en gelukkig leven. Wij helpen onze klanten dan ook zorgen voor wat zij echt belangrijk vinden in het leven. En we staan hen als verzekeraar bij met de nodige financiële bescherming op momenten die er echt toe doen.

D&I
Bij NN zetten we ons in voor diversiteit & inclusie op de werkvloer. We zijn enorm trots dat onze enthousiaste ambassadeurs staan te popelen om te werken op thema’s zoals cultural diversity, gender equity en young professionals. Samen naar verbinding zoeken, van elkaar leren en elkaar inspireren, daar gaan we voor.

Vrijwilligerswerk
Jouw geluk, je leven lang: dat is onze missie richting onze klanten, partners, de maatschappij en onze medewerkers. Die belofte proberen we als bedrijf waar te maken via verschillende initiatieven. Met de Geluksdag kunnen onze collega's zich tot 2 werkdagen per jaar inzetten als vrijwilliger voor een goed doel. Zo vergroten we samen onze maatschappelijke impact.