Business Analyst Life Protection
Business Analyst Life Protection
- Brussels – Fonsnylaan
- Permanent
- Tech, Security & IT Services
NN en ING hebben een gezamenlijke verzekeringsteam opgericht, genaamd “One Orange Team”, met als doel de snelst groeiende digitale verzekeringsfranchise in België te worden. One Orange Team biedt oplossingen voor Non-Life verzekeringen, Life verzekeringen en Investment. Hoewel de meeste leden van de One Orange Team deel uitmaken van de NN-familie en -cultuur, is het team fysiek gevestigd op de ING-locatie en werkt het nauw samen met de Insurance en Investment Tribes van ING. Om ons team te versterken, zijn we op zoek naar meerdere business analysts, bij voorkeur met een achtergrond in (Life) protection.
NN en ING hebben een ambitieuze roadmap gedefinieerd voor de komende jaren om een toonaangevende speler te worden in life insurance oplossingen. Je maakt deel uit van de One Orange Team en werkt nauw samen met de ING Insurance Tribe. De Insurance Tribe levert, onder andere, life protection oplossingen en gerelateerde digitale en branch sales flows. Als business analyst ben je verantwoordelijk voor het samenwerken met business stakeholders en IT om nieuwe projecten te realiseren en bestaande oplossingen te optimaliseren. Gezien de grote verscheidenheid aan
projecten op de roadmap, werk je in een opwindende, dynamische groeiomgeving die je in staat stelt je te ontwikkelen terwijl je projecten realiseert met directe impact op ING-cliënten.
Je maakt deel uit van het One Orange Team; een team van meer dan 50 enthousiaste professionals die samenwerken om de samenwerking tussen ING en NN te versterken en succes te behalen. Aan het begin van deze samenwerking krijg je een training over de specifieke werkomgeving waarin je zult werken, namelijk de NN-producten en de ING-omgeving.
Hoe ziet jouw job eruit als Business analyst Life protection?
Je hebt een digital first mindset:
Gezien de strategie van ING om digital first te zijn, voel je je op je gemak bij het introduceren en ontwikkelen van digitale concepten.
Maak gebruik van data om oplossingen te identificeren, te volgen en te optimaliseren.
Je bent een sleutelspeler in de E2E levering van projecten:
Verzamel en verduidelijk informatie van verschillende stakeholders (klanten, commercieel netwerk, compliance & legal, …) en definieer de best mogelijke, innovatieve oplossingen.
Vertaal dit naar gedetailleerde vereisten voor IT.
Beheer projecten proactief: planning, communicatie, follow-up, enzovoort, en zorg voor een soepel go live-proces.
Identificeer en beheer risico's en potentiële problemen tussen teams.
Test en valideer de nieuw ontwikkelde oplossingen om een kwalitatieve levering te waarborgen.
Werk nauw samen met relevante projectstakeholders (Architecten, Product Owners, Feature Engineers en Customer Journey Experts).
Je rapporteert aan de OOT Life Protection Insurance Manager.
Zo pas jij perfect in ons team
Je hebt een “make it happen” attitude
Je bent enthousiast om anderen te helpen succesvol te zijn en hebt altijd een stapje voor.
Je streeft ernaar om frisse ideeën tot leven te brengen en omarmt uitdagingen in een snel veranderende en complexe omgeving.
Je bent van nature een samenwerkingsgerichte persoon die luistert en investeert in anderen om gemeenschappelijke doelen te bereiken.
Je houdt ervan om de status quo uit te dagen en bent bereid creatieve oplossingen voor problemen voor te stellen.
Je bent flexibel en stressbestendig.
Je hebt een analytische mindset; je bent gestructureerd en verantwoordelijk.
Je bent een eerlijke persoon, zeer professioneel, en in staat om kwesties en doelen met grote helderheid uit te leggen.
5 jaar ervaring in een projectomgeving, met goede kennis van het identificeren van de behoeften van stakeholders en het vertalen hiervan naar requirements die door IT-teams kunnen worden geïnterpreteerd en uitgevoerd.
Je hebt sterke probleemoplossende vaardigheden en kunt creatieve manieren vinden om vooruitgang te boeken en obstakels te verwijderen.
Ervaring met werken in een digitale omgeving.
Ervaring binnen het domein van Investments, het domein van Life insurance of in asset management.
Ervaring met een agile manier van werken is een pluspunt.
Goede communicatieve vaardigheden (Engels is een must, en kennis van het Nederlands en/of Frans is een sterke plus), sterke communicatieve vaardigheden (uitleggen – verkopen) op verschillende niveaus van vaardigheden en senioriteit.
Wie zoeken we?
NN zoekt mensen die het beste van zichzelf geven, met frisse ideeën komen en zin hebben om initiatief te nemen. Mensen die zich kunnen vinden in onze waarden: care, clear en commit. Wij vinden een open en inclusieve cultuur belangrijk, waar iedereen zich welkom, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. Wees dus vooral jezelf!
Wat krijg je bij NN?
Jouw aantrekkelijk loonpakket wordt aangevuld met enkele mooie extralegale voordelen zoals
een groeps- en hospitalisatieverzekering
maaltijd- en ecocheques
20 vakantiedagen en 12 adv-dagen
Om jouw talenten te ontdekken, verder te ontwikkelen, en te bouwen aan jouw loopbaan, krijg je bij ons
een divers opleidingsaanbod
een uitgebreide onboarding
workshops, coaching & wellbeing services
kansen voor interne mobiliteit
Bij NN weten we hoe belangrijk het is om werk en privé goed op elkaar te kunnen afstemmen. Daarom bieden we een flexibel thuiswerkbeleid.Om jouw creativiteit een extra duwtje te geven, kan je natuurlijk steeds terecht in onze vernieuwde werkomgeving in het bruisende Brussel, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.
Zie jij een job als Business analyst life protection wel zitten?
Je bent meer dan welkom!
Druk op “Solliciteer nu” bovenaan en maak van vandaag jouw geluksdag.
NN in België
We maken deel uit van internationaal verzekeraar en vermogensbeheerder NN Group. Onze groep is actief in 11 landen en verkeert in goede financiële gezondheid. Met meer dan 600 medewerkers dragen we vandaag in België bij tot de financiële gemoedsrust van meer dan 1,2 miljoen klanten. We staan tot hun dienst via ons partnernetwerk van banken en makelaars dat blijft groeien.
Onze waarden
Bij NN helpen we mensen zorgen voor wat zij echt belangrijk vinden. Vanuit onze kernwaarden ‘Care, Clear, Commit’ doen we dit op een zorgzame, transparante en geëngageerde manier.
Een lang en gelukkig leven
Hoe verschillend en uniek mensen ook zijn, iedereen streeft naar een lang en gelukkig leven. Wij helpen onze klanten dan ook zorgen voor wat zij echt belangrijk vinden in het leven. En we staan hen als verzekeraar bij met de nodige financiële bescherming op momenten die er echt toe doen.
D&I
Bij NN zetten we ons in voor diversiteit & inclusie op de werkvloer. We zijn enorm trots dat onze enthousiaste ambassadeurs staan te popelen om te werken op thema’s zoals cultural diversity, gender equity en young professionals. Samen naar verbinding zoeken, van elkaar leren en elkaar inspireren, daar gaan we voor.
Vrijwilligerswerk
Jouw geluk, je leven lang: dat is onze missie richting onze klanten, partners, de maatschappij en onze medewerkers. Die belofte proberen we als bedrijf waar te maken via verschillende initiatieven. Met de Geluksdag kunnen onze collega's zich tot 2 werkdagen per jaar inzetten als vrijwilliger voor een goed doel. Zo vergroten we samen onze maatschappelijke impact.