Customer & operations

Medical Underwriter

Medical Underwriter

  • Brussels – Fonsnylaan
  • Permanent
  • Customer & Operations

Hoe ziet jouw job eruit als Medical Underwriter bij NN?  

Als Medical Underwriter sta je in voor voor het analyseren, tariferen en besluiten over de acceptatie van verzekeringsaanvragen. Dagelijks komen (aan)vragen binnen die betrekking hebben op acceptatie en claims handling. Je levert advies over de verwachte risico's die verbonden zijn aan de aanvraag, op basis van een reeks acceptatievoorwaarden en jouw eigen expertise. Je verzekert een correcte risico-prijsstelling. In dit team ligt de focus op producten die verdeeld worden via het makelaarsnetwerk en ING kantoren (overlijdensdekkingen).  Ook externe partners maken deel uit van je contacten, zoals raadsgeneesheren, herverzekeraars,… Je komt terecht in een team, waar we de klant centraal stellen en veel belang hechten aan een positieve samenwerking. Kwaliteit van de behandelingen, alsook de doorlooptijd, zijn een klantgerichte service die we willen aanbieden. We willen het leven van onze klanten beter maken. 

Jouw belangrijkste taken hierin zijn:

  • Je staat in voor de klantendossiers; analyseren, beoordelen, tariferen, besluiten over de acceptatie. Je adviseert over de verwachte risico's die verbonden zijn aan verzekeringsaanvragen, op basis van een variëteit aan acceptatievoorwaarden & eigen expertise, met als doel een correcte risico-prijsstelling te verzekeren. 

  • Een correcte en logische opbouw van je argumentatie is dus essentieel: zaken analyseren en synthetiseren tot een geheel is voor jouw een tweede natuur.

  • Je neemt het besluit tot acceptatie of weigering, op basis van relevante criteria. Dit met behulp van actuariële modellen, tools en guidelines. Intern werk je hier samen met teams zoals : Customer care, Risk, Legal,…. 

  • Je levert inzichten over kwantitatieve en kwalitatieve ontwikkelingen aan, dit via periodieke en ad-hoc rapportages en/of analyses en op basis van rapportagerichtlijnen.  

  • Een duidelijk communicatie en goede opvolging met de klant van NN is belangrijk voor ons. Deze communicatie is voornamelijk via telefonie en e-mails.   

  • Dit als doe je samen met je rechtstreekse collega’s underwriting. In nauwe samenwerking met het team Customer Care en onze sales collega’s, die dagelijks in contact staan met onze makelaars en ING kantoren. 


Kwaliteit van de behandeling alsook een correcte doorlooptijd staan centraal in de klantgerichte service die we verlenen. We willen instaan voor het geluk van onze klanten, hun leven lang. Binnen medische acceptatie is elke case uniek.  Je bent je ervan bewust dat er een mens schuilt achter elk dossier en legt de nodige klantgerichtheid aan de dag. Door klanten proactief op de hoogte te houden van het verloop van hun dossier stel je een goede dienstverlening centraal.

Zo pas jij perfect in ons team 

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met beheer in levensverzekeringen, dit in combinatie met een goede kennis van medische terminologie. Jouw kennis van medische terminologie helpt je om inzicht te krijgen in dossiers en deze vlot en correct te behandelen.

  • Klantgerichtheid is belangrijk voor jou. Je informeert de klant proactief  of je doet net die stap verder om een goede dienstverlening te bieden.  Je hebt een helikopterview naar het proces van een klantendossier. 

  • Maar ook intern behoud jij een helikopterview van het proces. Waar nodig schakel je de hulp in van andere departementen, maar je blijft je klantendossier nauw opvolgen.

  • Ervaring in dossierbeheer binnen de levensverzekeringssector is een sterke troef

  • Je kan klanten op een professionele manier te woord staan in het Nederlands en het Frans, zowel gesproken als geschreven. Je bent gedreven door de analyse van een dossier, je  Je kan complexe zaken analyseren en synthetiseren tot een geheel. 

  • Je bent zelfstandig in het plannen van je taken, alsook het stellen van prioriteiten. Daarnaast ben je een vlotte teamplayer. Je haalt energie uit samen te werken. 

  • Je vindt logica belangrijk in jouw werk, je bent gericht op het verbeteren en innoveren van werkprocessen. 

Wie zoeken we?  
NN zoekt mensen die het beste van zichzelf geven, met frisse ideeën komen en zin hebben om initiatief te nemen. Mensen die zich kunnen vinden in onze waarden: care, clear en commit. Wij vinden een open en inclusieve cultuur belangrijk, waar iedereen zich welkom, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. Wees dus vooral jezelf!

Wat krijg je bij NN?  

Jouw aantrekkelijk loonpakket wordt aangevuld met enkele mooie extralegale voordelen zoals 

  • een groeps- en hospitalisatieverzekering 

  • maaltijd- en ecocheques 

  • 20 vakantiedagen en 12 adv-dagen 

Om jouw talenten te ontdekken, verder te ontwikkelen, en te bouwen aan jouw loopbaan, krijg je bij ons  

  • een divers opleidingsaanbod 

  • een uitgebreide onboarding 

  • workshops, coaching & wellbeing services

  • kansen voor interne mobiliteit 

Bij NN weten we hoe belangrijk het is om werk en privé goed op elkaar te kunnen afstemmen. Daarom bieden we een flexibel thuiswerkbeleid. Om jouw creativiteit een extra duwtje te geven, kan je natuurlijk steeds terecht in onze vernieuwde werkomgeving in het bruisende Brussel, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.  

Zie jij een job als Medical Underwriter wel zitten? 

Je bent meer dan welkom!

Druk op "Solliciteer nu" bovenaan en maak van vandaag jouw geluksdag.

NN in Belgium
We are part of NN Group, an international insurer and asset manager. Our group operates in 11 countries and is in good financial health. With more than 600 employees, we contribute to the financial peace of mind of more than 1.2 million customers in Belgium today. We work on their behalf through our partner network of banks and brokers, a network that continues to grow.

Our values
At NN, we help people to take care of what matters most to them. We do this in a caring, transparent and committed way based on our core values of ‘Care, Clear, Commit’.

Your lifelong happiness
No matter how different and unique people may be, everyone strives to live a long and happy life. To help make this happen, we guide our customers in focusing on what they really care about in life. And, as insurers, we assist them by providing the financial protection they need at the times that matter to them.

D&I
At NN, we are committed to diversity and inclusion in the workplace. We are immensely proud that our enthusiastic ambassadors are eager to work on themes such as cultural diversity, gender equity and young professionals. Seeking to connect, learning from each other and inspiring one another is what we’re all about.

Voluntary work
Your lifelong happiness: that’s what we strive to achieve for our customers, partners, society and employees. As a company, we try to deliver on that promise through a range of different initiatives. With the ‘Happiness day’, our colleagues are able to volunteer for a good cause for up to two working days a year. This is how we increase our social impact together.