Marketing & Communication

Customer Journey Expert

Customer Journey Expert

  • Brussels – Fonsnylaan
  • Permanent
  • Marketing & Communication

Hoe ziet jouw job eruit als Customer Journey Expert? 
Word jij helemaal gelukkig van klant- en marktonderzoek, diepgaande analyses en het neerzetten van de allerbeste klantbeleving? Bij ons zit je op de eerste rij om met jouw marketingkennis, je sterke project management skills en oog voor sterke communicatie de klantervaring naar een nog hoger niveau te tillen. Jij bekijkt een klantreis steeds “end-to-end” en zorgt zo voor verbeteringen die onze klanten echt gelukkig maken. 

  • Je maakt klantreizen inzichtelijk door bestaande klantdata, feedback (NPS, CES, CSAT) en gedragspatronen te analyseren. 

  • Je hebt een ruime interesse in het verzekeringsvak en volgt marktevoluties op de voet. Zo geef je mee sturing aan de marketingstrategie.  

  • Je vertaalt al je inzichten naar een plan om de klantreis of touchpoints binnen die reis te optimaliseren.  

  • Vervolgens is het tijd om het plan te realiseren. Je deinst er niet voor terug om diep in processen te duiken en samen met interne stakeholders zoals product owners, business analisten en marketingexperten (intern of via agencies) aan slimme oplossingen te werken. Je denkt hierin vooral creatief mee over de contentstrategie en de tone of voice om klantinteracties persoonlijker en relevanter te maken. 

  • Je volgt de resultaten op en adviseert proactief over verdere verbetermogelijkheden. 

  • Tot slot vertegenwoordig je de stem van de klant binnen NN en draag je bij aan de ontwikkeling van een klantgerichte cultuur. 

 
Zo pas je perfect binnen ons team 

  • Je bezit een masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring. 

  • Je bent vloeiend Frans- of Nederlandstalig en kan je voldoende uitdrukken in het Engels. 

  • Je bent een ervaren professional met minstens 3 jaar ervaring in customer journey design, segment marketing of strategische marketing. Je kennis van verzekeringen is een belangrijke troef. 

  • Je werkt autonoom en je hebt sterke analytische en communicatieve vaardigheden. Je weet mensen te overtuigen en te betrekken op alle niveaus in de onderneming. 

  • Je bent in staat om het globale plaatje te zien, te werken aan de langetermijnvisie, maar steekt ook de handen uit de mouwen om je projecten te realiseren.

 
Wie zoeken we? 
NN zoekt mensen die het beste van zichzelf geven, met frisse ideeën komen en zin hebben om initiatief te nemen. Mensen die zich kunnen vinden in onze waarden: care, clear en commit. Wij vinden een open en inclusieve cultuur belangrijk, waar iedereen zich welkom, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. Wees dus vooral jezelf! 
 
Wat krijg je bij NN? 
Jouw aantrekkelijk loonpakket wordt aangevuld met enkele mooie extralegale voordelen zoals 

  • een groeps- en hospitalisatieverzekering 

  • maaltijd- en ecocheques 

  • 20 vakantiedagen en 12 adv-dagen 

 
Om jouw talenten te ontdekken, verder te ontwikkelen, en te bouwen aan jouw loopbaan, krijg je bij ons 

  • een divers opleidingsaanbod 

  • een uitgebreide onboarding 

  • workshops, coaching & wellbeing services 

  • kansen voor interne mobiliteit 

 
Bij NN weten we hoe belangrijk het is om werk en privé goed op elkaar te kunnen afstemmen. Daarom bieden we een flexibel thuiswerkbeleid. Om jouw creativiteit een extra duwtje te geven, kan je natuurlijk steeds terecht in onze vernieuwde werkomgeving in het bruisende Brussel, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer. 
 
Zie jij een job als Customer Journey Expert wel zitten? 
Je bent meer dan welkom! 
Druk op “Solliciteer nu” bovenaan en maak van vandaag jouw geluksdag. 

NN in Belgium
We are part of NN Group, an international insurer and asset manager. Our group operates in 11 countries and is in good financial health. With more than 600 employees, we contribute to the financial peace of mind of more than 1.2 million customers in Belgium today. We work on their behalf through our partner network of banks and brokers, a network that continues to grow.

Our values
At NN, we help people to take care of what matters most to them. We do this in a caring, transparent and committed way based on our core values of ‘Care, Clear, Commit’.

Your lifelong happiness
No matter how different and unique people may be, everyone strives to live a long and happy life. To help make this happen, we guide our customers in focusing on what they really care about in life. And, as insurers, we assist them by providing the financial protection they need at the times that matter to them.

D&I
At NN, we are committed to diversity and inclusion in the workplace. We are immensely proud that our enthusiastic ambassadors are eager to work on themes such as cultural diversity, gender equity and young professionals. Seeking to connect, learning from each other and inspiring one another is what we’re all about.

Voluntary work
Your lifelong happiness: that’s what we strive to achieve for our customers, partners, society and employees. As a company, we try to deliver on that promise through a range of different initiatives. With the ‘Happiness day’, our colleagues are able to volunteer for a good cause for up to two working days a year. This is how we increase our social impact together.