Customer & operations

Claims Handler Insurance

Claims Handler Insurance

  • Brussels – Fonsnylaan
  • Permanent
  • Customer & Operations

Hoe ziet jouw job eruit als Claims Handler Insurance? 

Wij willen de bescherming van onze klanten, hun naasten en hun onderneming garanderen door hen de juiste producten aan te bieden. Daarom is jouw inzet als Claims Handler Insurance zo belangrijk. Je beheert onze klanten in de segmenten zelfstandigen (Self Employed) en werknemers binnen groepsverzekeringen (Employee Benefits).

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze klanten, makelaars, bedrijven en interne partners, zowel schriftelijk als telefonisch.

  • Je beantwoordt hun vragen en onderhoudt een professionele, klantgerichte relatie.

  • Je ontwikkelt een goede samenwerking met onze klanten door op een professionele maar toegankelijke manier te communiceren. Transparante communicatie is essentieel, niet alleen voor onze klanten, maar ook intern. Je zorgt ervoor dat iedereen op een correcte manier informatie en feedback geeft en ontvangt.

  • Je zal activiteiten beheren zoals het behandelen van voorschotten, afhandeling van contracten die vervallen, rentes, reservetransfers, enzovoort.

  • Jouw dynamiek en kennis maken van jou een constructieve gesprekspartner.

  • Samen met je collega’s denk je proactief mee over verbeteringen die kunnen bijdragen aan een optimale dienstverlening.

Zo pas jij perfect in ons team:

  • Je bent in het bezit van een Bachelordiploma. 

  • Ervaring in de verzekeringssector, vooral binnen de 2e pijler, is een voordeel. 

  • Je spreekt en schrijft zeer goed Frans en Nederlands. 

  • Je kan vlot overweg met verschillende IT-tools en softwarepakketten. 

  • Je luistert naar de klant en hanteert bovendien een duidelijke en vlotte communicatie, zowel intern als extern. 

  • Je bent georganiseerd en nauwkeurig. Je weet je dossiers goed op te volgen om te voldoen aan de eisen van de klanten en de organisatie. 

  • Je bent in staat om taken te beheren met inachtneming van de verschillende regelgevingen en je kunt je aanpassen aan veranderingen in deze regelgevingen. 

Wie zoeken we? 

NN zoekt mensen die het beste van zichzelf geven, met frisse ideeën komen en zin hebben om initiatief te nemen. Mensen die zich kunnen vinden in onze waarden: care, clear en commit. Wij vinden een open en inclusieve cultuur belangrijk, waar iedereen zich welkom, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. Wees dus vooral jezelf!

Wat krijg je bij NN? 

Jouw aantrekkelijk loonpakket wordt aangevuld met enkele mooie extralegale voordelen zoals

  • een groeps- en hospitalisatieverzekering

  • maaltijd- en ecocheques

  • 20 vakantiedagen en 12 adv-dagen

Om jouw talenten te ontdekken, verder te ontwikkelen, en te bouwen aan jouw loopbaan, krijg je bij ons 

  • een divers opleidingsaanbod

  • een uitgebreide onboarding

  • workshops, coaching & wellbeing services

  • kansen voor interne mobiliteit

Bij NN weten we hoe belangrijk het is om werk en privé goed op elkaar te kunnen afstemmen. Daarom bieden we een flexibel thuiswerkbeleid. Om jouw creativiteit een extra duwtje te geven, kan je natuurlijk steeds terecht in onze vernieuwde werkomgeving in het bruisende Brussel, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer. 

Zie jij een job als Claims Handler Insurance wel zitten? 

Je bent meer dan welkom! 

Druk op “Solliciteer nu” bovenaan en maak van vandaag jouw geluksdag.  

NN in Belgium
We are part of NN Group, an international insurer and asset manager. Our group operates in 11 countries and is in good financial health. With more than 600 employees, we contribute to the financial peace of mind of more than 1.2 million customers in Belgium today. We work on their behalf through our partner network of banks and brokers, a network that continues to grow.

Our values
At NN, we help people to take care of what matters most to them. We do this in a caring, transparent and committed way based on our core values of ‘Care, Clear, Commit’.

Your lifelong happiness
No matter how different and unique people may be, everyone strives to live a long and happy life. To help make this happen, we guide our customers in focusing on what they really care about in life. And, as insurers, we assist them by providing the financial protection they need at the times that matter to them.

D&I
At NN, we are committed to diversity and inclusion in the workplace. We are immensely proud that our enthusiastic ambassadors are eager to work on themes such as cultural diversity, gender equity and young professionals. Seeking to connect, learning from each other and inspiring one another is what we’re all about.

Voluntary work
Your lifelong happiness: that’s what we strive to achieve for our customers, partners, society and employees. As a company, we try to deliver on that promise through a range of different initiatives. With the ‘Happiness day’, our colleagues are able to volunteer for a good cause for up to two working days a year. This is how we increase our social impact together.