Marketing & Communication

Program Manager Retention

Program Manager Retention

  • Brussels – Fonsnylaan
  • Permanent
  • Marketing & Communication

Hoe ziet jouw job eruit als Program Manager Retention?

NN en ING hebben samen het gemeenschappelijk verzekeringsteam "One Orange Team" opgezet, met als doel de snelst groeiende digitale verzekeringsfranchise van België te worden. Het One Orange Team biedt oplossingen voor zowel niet-levensverzekeringen, levensverzekeringen als investeringsoplossingen. Hoewel de meeste leden van het One Orange Team deel uitmaken van de NN-familie en -cultuur, bevindt het team zich ook fysiek in de kantoren van ING en werkt het nauw samen met de Insurance en Investment Tribes van ING. Wat zijn jouw verantwoordelijkheden?

  • Als Program Manager Retention speel je een cruciale rol in het behouden van onze klanten en het verbeteren van hun tevredenheid. Dit zijn de Retail ING-klanten, dus het segment “particulieren”.

  • Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van projecten en programma's op het gebied van klantenbehoud en -loyaliteit.

  • Je werkt samen met verschillende afdelingen binnen ING en NN om de ambitieuze doelen van de Insurance Tribe te bereiken: de analyse van de behoeften van klanten, de vertaling van data-analyses naar concrete acties en de implementatie van retentiestrategieën die bijdragen aan de langetermijndoelstellingen van de organisatie.

  • Je bent verantwoordelijk van A tot Z voor de programma's en projecten op het gebied van klantenbehoud en neemt deel aan de steerco met het topmanagement van ING en NN.

Zo pas jij perfect in ons team

  • Je beschikt over een Masterdiploma en minimaal 5 jaar ervaring in projectmanagement, waarvan 2 jaar op het gebied van klantenbehoud.

  • Je hebt een uitstekende kennis van digitale marketing en ervaring in de verzekerings-, bank- of telecomsector.

  • Je hebt een zeer goede kennis van het Frans en Engels; kennis van Nederlands is een pluspunt.

  • Je hebt een sterke commerciële feeling, bent diplomatiek ingesteld en beschikt over zeer goede communicatievaardigheden.

  • Je krijgt energie van onderhandelen met verschillende belanghebbenden en het geven van presentaties.

  • Je hebt een ontwikkeld analytisch vermogen en hebt ervaring in het analyseren van data (kennis van PowerBI is een pluspunt).

  • Je hebt het vermogen om zowel een helikopterzicht over een project te behouden als in de praktische details te duiken indien nodig.

Wie zoeken we?

NN zoekt mensen die het beste van zichzelf geven, met frisse ideeën komen en zin hebben om initiatief te nemen. Mensen die zich kunnen vinden in onze waarden: care, clear en commit. Wij vinden een open en inclusieve cultuur belangrijk, waar iedereen zich welkom, gewaardeerd en gerespecteerd voelt. Wees dus vooral jezelf!

Wat krijg je bij NN?

Jouw aantrekkelijk loonpakket wordt aangevuld met enkele mooie extralegale voordelen zoals

  • een groeps- en hospitalisatieverzekering

  • maaltijd- en ecocheques

  • 20 vakantiedagen en 12 adv-dagen

Om jouw talenten te ontdekken, verder te ontwikkelen, en te bouwen aan jouw loopbaan, krijg je bij ons

  • een divers opleidingsaanbod

  • een uitgebreide onboarding

  • workshops, coaching & wellbeing services

  • kansen voor interne mobiliteit

Bij NN weten we hoe belangrijk het is om werk en privé goed op elkaar te kunnen afstemmen. Daarom bieden we een flexibel thuiswerkbeleid. Om jouw creativiteit een extra duwtje te geven, kan je natuurlijk steeds terecht in onze vernieuwde werkomgeving in het bruisende Brussel, vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.

Zie jij een job als Program Manager Retention wel zitten?

Je bent meer dan welkom!

Druk op “Solliciteer nu” bovenaan en maak van vandaag jouw geluksdag. 

NN in Belgium
We are part of NN Group, an international insurer and asset manager. Our group operates in 11 countries and is in good financial health. With more than 600 employees, we contribute to the financial peace of mind of more than 1.2 million customers in Belgium today. We work on their behalf through our partner network of banks and brokers, a network that continues to grow.

Our values
At NN, we help people to take care of what matters most to them. We do this in a caring, transparent and committed way based on our core values of ‘Care, Clear, Commit’.

Your lifelong happiness
No matter how different and unique people may be, everyone strives to live a long and happy life. To help make this happen, we guide our customers in focusing on what they really care about in life. And, as insurers, we assist them by providing the financial protection they need at the times that matter to them.

D&I
At NN, we are committed to diversity and inclusion in the workplace. We are immensely proud that our enthusiastic ambassadors are eager to work on themes such as cultural diversity, gender equity and young professionals. Seeking to connect, learning from each other and inspiring one another is what we’re all about.

Voluntary work
Your lifelong happiness: that’s what we strive to achieve for our customers, partners, society and employees. As a company, we try to deliver on that promise through a range of different initiatives. With the ‘Happiness day’, our colleagues are able to volunteer for a good cause for up to two working days a year. This is how we increase our social impact together.